جاذبه های گردشگری ترکیه
نوشته شده توسط : niknam

کلیسای چورا استانبول ترکیه

 یکی از مکان های دیدنی و جذاب ترکیه کلیسای چورا استانبول ترکیه است که در سه مایلی شمال غربی جاذبه سلطان احمد استانبول ترکیه است قرار گرفته است. معماری و طراحی این کلیسا بر گرفته است از هنر زیبای بیزانس که بسیار جذاب و دیدنی می باشد که نمونه زیبای هنر بیزانسی رو میتوانین تو موزائیک ها و کاشی های کلیسای چورا از موزه های استانبولترکیه است، ببینید. مسافران تور ترکیه با رفتن به کلیسای چورا ترکیه می توانند داستان زندگی حضرت مریم و حضرت عیسی رو بصورت تصویر با استفاده از موزاییک‌های با شکوه و نقاشی‌های دیواری  ببینند. این کلیسا به عنوان کلیسای نجات دهنده مقدس در چورا شناخته شده و یکی از زیباترین آثار باقی مونده از معماری بیزانس می باشد در سال‌های اولیه کلیسای چوراترکیه صومعه بوده و بعد از چند قرن بعد به یک مسجد تبدیل شده و از سال ۱۹۴۸ اصلی ترین کاربری موزه است. مسافران تور ترکیه می توانند از این مکان جذاب دیدن نمایند.

 

 مسجد بایزید استانبول ترکیه

 یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه  مسجد بایزید استانبول ترکیه است که از مساجد تاریخی شهر استانبول ترکیه می باشد. ساخت بنای این مسجد از سال ۱۵۰۱ تا سال ۱۵۰۶ میلادی پایان یافت.  مسجد بایزید استانبول ترکیه به دستور بایزید دوم سلطان و خلیفه امپراتوری عثمانی ساخته شد. طاق‌های بالای مسجد توسط ستون‌های سنگی و گنبد روی ستون‌های سنگی قرار گرفته‌ است. در اطراف سقف گنبد مسجد نام‌های الله، محمد ابوبکر، عمر، عثمان، علی، حسن و حسین به خط ترکی عثمانی حکاکی شده است و توجه بسیاری از مسافران تور ترکیه را به خود جذب کرده است. مدرسه، حمام، کتابخانه و ساختمان‌های دیگری در نزدیکی این مسجد ساخته شده است و مسافران تور ترکیه میتوانند از آنجا دیدن نمایند. در باغ پشت این مسجد مقبره بایزید دوم قرار گرفته است. 

 

 

مقبره آتاتورک آنکارا ترکیه

از مکان های دیدنی و جذاب ترکیه مقبره آتاتورک آنکارا ترکیه است که بر روی یک تپه خیره کننده در بخش "آنیتپ" شهر قرار گرفته است. مقبره آتاتورک آنکارا ترکیه بنیانگذار جمهوری ترکیه که در سال سال ۱۹۴۴ بنا شد و در 1953 کامل شده است. ایم مقبره بنایی است ساده که حیاط بزرگی پوشیده با کفپوش های موزاییکی که مسافران تور ترکیه می توانند از آنجا دیدن نمایند. مسافران تور ترکیه با رفتن به این مکان می توانند سفر خوشی را به جای بگذارند.

 

 

مطالب مرتبط:

تور ترکیه تابستان 95 

 تور ترکیه ویژه تعطیلات تابستان 95 

تور ترکیه ویژه تعطیلات تیر 95 

تور ترکیه تیر 95 

 تور ترکیه مرداد 95 

تور ترکیه شهریور 95

تور ترکیه تعطیلات شهریور 95

 





:: موضوعات مرتبط: تورترکیه , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری ترکیه , مکان های دیدنی ترکیه , جاذبه های گردشگری ودیدنی ترکیه , جاذبه های گردشگری ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: