خبر کیش
نوشته شده توسط : niknam

تردد 203 هزار و 326 مسافر از مسیر دریایی کیش

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی سازمان آزادگاه کیش، در سه ماه ابتدا امسال، از بندرکیش 36 هزار و 807 بدن کالا از دسته کالای تجاری، ابزارها حفاری، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد سوختی و کالای متفرقه به بنادر داخلی و خارجی ارسال شده است که از این میزان 35 هزار و 580 تن کالا به بنادر درونی و یک هزار و 227 بدن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.

در همین مدت 270 هزار و 101 بدن هم کالای تجاری، حفاری و متفرقه از بنادر درونی و 13 هزار و 440 بدن کالای تجاری و حفاری از بنادر خارجی از بندر کیش به جزیره کیش وارد شده است.در این مدت کالاهای وارداتی به کیش به وسیله 7 هزار و 153 کامیون و کامیونت و کالاهای صادراتی از کیش به وسیله 7 هزار کامیون و کامیونت جابجا شده اند.

همچنین از سه بندر چارک، آفتاب و لنگه در درازا سه ماه پیش درآمد امسال تعداد 90 هزار و 870 رهسپار از طریق سفر دریایی به کیش ورود و تعداد 112 هزار و 456 نفر از بندر کیش خروج کردند. در همین مدت نیز در مجموع 15 هزار و 432 خودروی سواری به جزیره کیش ورود و 19 هزار و 158 خودرو از بندر کیش خروج کرده اند.

تور کیش

در این مدت روی همرفته شمار 6 هزار و 553 شناور از بنادر داخلی به کیش سفر داشتند و 304 شناور از بندر کیش به دیگر بنادر بیگانه سفر کردند.همچنین 84 هزار و 661 رهسپار با 642 سفر در سه ماه ابتدا سال، گشت و سفر تفریحی از بندر کیش را تجربه کردند.شایان بیان است، بالارفتن زیر ساخت های بندرگاهی در جزیره کیش از دسته اقداماتی است که در دولت راهکار و امید به عنوان یکی از عوامل موثر در گسترش اقتصادی جزیره مد نظر بوده است. الی چند سنه ماضی با وجود ساخت بارانداز دوازده هزار تنی، بدليل عمق چهار متري حوضچه امكان پهلو گيري کشتی های بزرگ در بندر كيش ميسر نبود كه اين فرمایش روند صادرات و واردات و فعاليت هاي گسترده بازرگاني را با مشكل روبرو مي ساخت. در چهار سنه گذشته با استفاده از بزرگترین لایروب مملکت حوضچه بندرگاه كيش لايروبي شده و عمق این منطقه به منهای ده متر رسید تا شناورهای پانزده هزار بدن نيز بتوانند در بندر کیش پهلو بگيرند.ساخت بارانداز 35 هزارتنی نیز اقدامی سایر درجهت سهم گیری بیشتر از ظرفیت های بندری کیش است.

سفر بیش از 34 هزار نفر از مسیردریایی به کیش در بیستمین جشنواره تابستانی

سفر 34 هزار نفر از مسیر دریایی در بیستمین جشنواره تابستانی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آزادگاه کیش، بندر کیش درفصول پاییز ، زمستان و اوایل بهار به علت هزینه کمتر وامکان سفر با خودروی شخصی ازجمله مسیرهای پرتردد جزیره است ولی درفصل تابستان درسالهای ماضی کمتر شاهد سفر گردشگران تور کیش است. درطول چهار سال گذشته با گسترش امکانات بندر کیش و افزایش تعداد شناورها و لندینگرافت ها به به اتفاق تاسیس سفر اتوبوسی به کیش آمد و شد از راه دریایی سرعت و سهولت اکثریت یافته است به نوع ای که درتابستان امسال و بیستمین جشنواره تابستانی کیش شاهد تردد بی سابقه گردشگران از راه دریایی هستیم.

با آغاز بیستمین جشنواره تابستانی کیش از 15 تیر الی 30 شهریور و انجام جشنواره امسال 11 هزار و 664 رهسپار با استفاده از لندینگ کرافت به جزیره کیش سفر کرده اند.همچنین در این مدت و در رویدادی بی سابقه گردشگران  از سراسر مملکت با  2 هزار و 916 خودروی شخصی از راه دریایی به جزیره کیش سفر کرده اند.همچنین 22 هزار و 546 تن هم به وسیله شناورهای مسافری به جزیره کیش وارد شدند.با تاسیس سفرهای اتوبوسی 471 رهسپار هم از گذرگاه دریایی و با اتوبوس به کیش سفر کردند.

ورود این شمار توریست بیانگر پروا به ظرفیت های دریایی است که با افزایش امکانات دراین گستره استقبال گردشگران از سفر دریایی نیز افزایش مکشوف و پرتو می دهد بزودی گردشگران زیادی با هشدار از امکانات مهیا شده در تقسیم بندر کیش و خرج های کمتر سفر دریایی از این مسیر به مذهب سفر خواهند کرد.رونق گردشگری دریایی علاوه برکاهش خرج ها برای گردشگران وافزایش میزان سفر، اشتغالزایی برای فعالان گستره های دریایی به به اتفاق دارد.

توسعه سواحل وبنادر خلیج فارس گرد از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای اقتصاد مقاومتی و یگانه از دسته های سند ششم توسعه است که مورد توجه مسئولان منطقه آزاد کیش درچهارسال گذشته قرار گرفت و درحال آماده گواه شکوفایی زیرساخت های برپایی شده دراین دسته هستیم .

اعلام برندگان هفتاد و چهارمین شب از بیستمین جشنواره تابستانی کیش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در هفتاد و چهارمین شب از بیستمین جشنواره تابستانی برابر با 27 شهریور، به 20 نفر از شرکت کنندگان جشنواره به قید قرعه، جوایزی اهدا شد.بنابر این گزارش، عاطفه آقا محمدی، فاطمه عبدالهی، رضا طالبیان، منصور حمایتی، نورالدین علی پور، احمدرضا حجازی، فرامرز رنجبر و منصور فرحبخش از گردشگران تور کیش بودند که در این شب برنده لوازم خانگی شدند.

همچنین، فرشته احمدی، معصومه صالحی، کریم رمضانی، عرفان مرزبان، بهاره چشمی، ستوده تر هوشی، محمد زارعی، بدریه محمدی، طاهره قدمگاهی، مریم احمدی، محمد درخشی و علی اصغر موسوی نیز از جمله کیشوندانی بودند که در این شب برنده لوازم خانگی شدند.شایان ذکر است، بیستمین جشنواره تابستانی از 15 تیر آغاز شد و 29 شهریور به پایان می رسد.

برندگان جایزه جشنواره تابستانی کیش

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان آزادگاه کیش، چهارشنبه 29 شهریور در آخرین شب از بیستمین جشنواره تابستانی در مراسمی که با حضور دستیار اقتصادی وسرپرست گردشگری سازمان آزادگاه کیش، مسئولان و نمایندگان جوامع ، مسئولان محلی، ناظران بازرسی سازمان ، جامعه بازاریان و کمپانی پککو و بیش از سه هزار نفر از اتباع و گردشگران تور کیش درتالار شهر برگزار شد برای مشخص شدن برندگان خوش شانس آپارتمان و دو خودرو قرعه کشی شد.

این مراسم که توسط مرتضی حسینی، بهمن هاشمی و علی مقدسی اجرا شد جایزه یک آپارتمان دربرج های زرین که از سوی جامعه بازاریان تعبيه شده بود به قید قرعه به آقای مهدی درمان شهروند خوش شانس جزیره کیش رسید که پس از ماههای رازدار و صفر درمراسمی ویژه به خانواده خوش شانس بهبود اهدا می شود.

دو دستگاه خودروی نیسان کیکس هم از طرف شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان حامی جشنواره تابستانی کیش قرعه کشی شد.

این دو خودرو جایزه نهایی فروشنده ها و غرفه داران دارنده دستگاه بازرگانی الکترونیک پارسیان بود و درنهایت جایزه فروشنده ها از بین هشتصد کاندیدا به بانو زینب زارعی از بازار پانیذ تعلق گرفت و دومین خودرو نیز از بین غرفه داران دارای کارتخوان تجارت الکترونیک پارسیان به اقای یاری نژاد غرفه دار هایپر مارکت اهدا شد.گفتنی است بیستمین جشنواره تابستانی کیش که از 15 تیر با اجرای برنامه های گوناگون ابتدا شده بود دیشب 29 شهریور پایان یافت.

ساختار گردشگری نیازمند بازنگری و برنامه ای مدون است

حیدر اطهری روز جمعه در گفت وگو اختصاصی با گزارشگر در مورد چگونگی توریسم کیش افزود: گرد از دلایلی که درسالهای ماضی مسافران زیادی به عنوان یک مقصد مورد پروا گردشگری به جزیره کیش سفر می کردند این بود که بحث های رقابتی در ساختار منطقه وجود نداشت و تعداد پروازها بالا و بها ها به نسبت تعداد مسافر و پرواز در نوسان بود.

وی به برتری های رقابتی در کشورهای حاشیه کنداب فارس در چند سنه گذشته برای جذب توریست اشاره کرد و گفت : جزیره اگر بخواهد با ساختار کهن در مقوله جذب گردشگر جنبش کند رونق ماضی را نخواهد داشت .

اطهری با پافشاری براینکه بحث گرانی بلیت باید ریشه ای مورد ارزیابی قرارگیرد نه دوره ای ،اظهار کرد: همگی کشورها به ویژه مناطق توریسم فصل پر مسافر و ناچیز مسافر دارند اما مدیریت بر آن بر پای بست، یک برنامه اصولی وچشم انداز چند ساله انجام می گیرد و تنها دسته خصوصی آن را مدیریت نمی کند .

وی به اجرای موفق طرح فروش و بازرسی ' حصین ' در جزیره کیش اشاره کرد و گفت : بیشتر مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری متعلق به رضایت دارند ، در این طرح نرخ خدمات توریسم در سطح این کناره تغییر ناپذیر و از ارائه آن با نرخ های متغیر بازداری شد و از راه این سیستم مدیریت به نکویی سپریدن گرفت.

طرح حصین از نزدیک یک سال و سه ماه قبل در جزیره کیش راه اندازی شد و تمامی خدمات توریسم ازاین طریق ارائه می شود .

اطهری اضافه کرد: در این طرح تمامی خدمات گردشگری و نرخ ها ی در فصل پر مسافر و کم رهنورد تحت بازبینی بود و بها ها به چهره منطقی در سیستم تفریق و افزایش پیدا می کرد.

 

چارتر کنندگان یگانه از بخش های کارایی گذار برای تعیین نرخ بلیت

وی در خصوص گرانی بلیت در روزهای تازه در مسیر کیش به تهران و بالعکس گفت : چارتر کنندگان فقط احد از بخش های کارایی گذار برای تعیین نرخ بلیت و جذب گردشگر هستند .

اطهری تصریح کرد: ما باید ببینیم با پروا به فضای رقابتی در سطح کشورهای منطقه ایا در به همان مقدار سرمایه گذاری هدفمند اتمام می شود یا خیر ؟ باید بپذیریم که جشنواره تابستانی در فضای رقابتی برپایی شده نمی تواند کمک زیادی به جذب گردشگر درکیش کند.

وی با ذکر اینکه نداشتن جاذبه های جدید ،روز به روز وضعیت را حادتر خواهد کرد اظهار کرد : در دنیای توریسم امروز مقاصدی که حرفی برای گفتن دارند هر روز با طرح های نو و خلاقانه و ارائه خدمات گوناگون ، جذاب و با کیفیت گذرگاه های جدیدی برای جذب گردشگر مفتوح می کنند .

مدیر عامل جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و توریسم کیش تاکید کرد : اینکه انگاشت نماییم فقط پرواز ارزان شود مسافر به کیش می آید اشتباه است چرا که در نیمی از سال نرخ های بلیت ذیل نرخ مصوب در مسیرهای مختلف که سازمان هواپیمایی تعیین کرده است عرضه می شود.

وی اضافه کرد: برغم پائین بودن این نرخ ،تعداد مسافر ورودی به کیش را که در سالهای گذشته شاهد بودیم ،نداریم ، متاسفانه افزایش نرخ ها در برخی مقاطع در فصل پر مسافر سبب ضربه زدن به توریسم و تفریق حجم مسافران تور کیش ورودی شده است.

ساختار توریسم نیازمند تجدید نظر

این آموزگار دانشگاه یکسان سازی نرخ بلیت بدست سازمان های مربوطه و هماهنگی با مراکز ارائه کننده خدمات گردشگری همچون چارتر کنندگان ، دفاتر خدمات مسافرتی ، جامعه هتلداران و مراکز توریسم به عنوان یک تدبیر برای برون رفت از چگونگی موجود عنوان کرد و افزود : باید برنامه تخصصی بر پای بست، چشم انداز تدوین و نظرات تقسیم های گوناگون به عنوان کارشناس در آن لحاظ شود چرا که در چشم انداز تک محوری بعضی عوامل به صورت اشتباهی نادیده گرفته و یا کمرنگ دیده می شوند .

اطهری گفت : خطوط هواپیمایی کیش ایر که بیشتر پروازها به مقصد کیش را سپریدن می دهد می تواند یک نرخ مشخص برای کل سال تعیین کند و در فصل پر وکم رهنورد بر تفریق و یا افزایش قیمت نظارت داشته باشد.

وی افزود: اینکه چارتر کننده زمانی بلیت به مقصد را 30 هزار تومان عرضه می کند و زمانی سایر در مقطع خاص با افزایش غیر بخردانه می خواهد زیان های گذشته را جبران کند به گردشگری ضربه می زند.

وی بر یکسان سازی نرخ با برنامه بلیت ، تجدید نظر در ساختار گردشگری و شیوه های جذب بیننده پافشاری کرد و افزود : گنجایش های موجود گردشگری مذهب در دسته های تاریخی ،طبیعی ، تفریحی و ورزشی بیش از سایر کشورهای ناحیه است ولی باید راه های جذب بیننده تغییر کند .

 

وارسی جدی بر روش ارائه و قیمت خدمات گردشگری

اطهری با اعلام اینکه جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری کیش 130 عضو دارد در خصوص شیوه وارسی بر عملکرد این دفاتر گفت : بر تمامی خدماتی که بدست این دفاتر ارائه می شود به صورت چشمگیر و نامحسوس نظارت اتمام می گیرد .

وی یاد آور شد: چارتر کنندگان یا تعیین کنندگان قیمت پرواز به صورت معمول در سرزمین اصلی حضور دارند و در این دهکده چارتر کننده اصلی نیست ، دفاتری که در جزیره  بلیت می فروشند در نرخ گذاری تعیین کننده نیستند و نرخ هایی ارائه می کنند که توسط چارتر کننده اصلی در آغاز تعیین شده است .

وی تصریح کرد: برغم این جستار وارسی ها به صورت جدی در این شهر انجام می شود ، در طول 2 سال گذشته با سه باره افزایش بها بدست برخی دفاتر مواجه شدیم که با آنها تصادف لازم صورت گرفت .

اطهری تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچ تخلفی در آژانش های مذهب که نرخ های مازاد چندین تساوی نسبت به نرخ اعلامی چارتر کننده به مسافران عرضه کرده باشند صورت نگرفته است .

برقراری پروازهای بی اندازه مسکن مقطعی

اطهری راهکار و مسکن مقطعی برای کنترل چگونگی موجود و بازداری از افزایش بی رویه بها ها را برپایی پروازهای بی اندازه در مسیرهای پرتردد دانست و گفت : بازرسی بر چارتر کنندگان هم باید به جد سپریدن گیرد .

وی دلیل افزایش قیمت بلیت را کم شدن تعداد پرواز ها عنوان کرد و افزود: وقتی تعداد رهسپار بیش از ناوگان هوایی باشد فقط پرواز فوق العاده می تواند نرخ ها را تعدیل کند.

 

حوزه گردشگری نیازمند برنامه ای مدون

این استاد دانشگاه ،حوزه گردشگری را نیازمند برنامه ای مدون و جامع دانست و گفت: در این گستره عوامل گوناگون دخیل و چون رشته به هم متصل هستند ، ارتقا حوزه توریسم نیازمند همکاری تمامی بخش هاست.

وی در خصوص نرخ پائین برخی تورهای بیگانه در سنجش با قیمت بالای بلیت سفر به این دهکده  گفت : سفر ارزان و مقایسه بها نمی تواند عاملی برای انتخاب مقصد سفر باشد ، منظور از سفر ، نوع و کیفیت خدماتی است که دریافت می کنیم .

اطهری با پافشاری براینکه برای جذب توریست بیشتر باید خدمات را ارتقا داد و به آن جاذبه و تنوع بخشید گفت: توجه به این نکات عاملی برای چشم وهمچشمی و برپایی تمایل و دلیل در رهسپار برای سفر به کیش خواهد بود.

وی تصریح کرد: اینکه فقط بازرسی کنیم تا بلیت گران نشود راه خروج از بحران نیست ، بسیاری از مقاصد گردشگری هر ساله 20 الی 30 درصد به جاذبه های گردشگری خویش اضافه می کنند.

اطهری بر دسته بندی مسافران و گردشگران بر حسب نوع سلایق و در ضمن شناسایی هر چه اغلب طرفیت ها و مزیت های مذهب در درون و بیرون کشور پافشاری کرد و گفت: این بخش بندی باید بر بنیاد گنجایش های تاریخی ، طبیعی ، سلامت ، دانشگاهی چهره گیرد.

وی در پایان بر جاسازی یک برنامه مدون بر بنیاد منظره پافشاری کرد و گفت : کشورهای ناحیه هر سال در حال ارتقا و افزایش دادن کیفیت خدمات خویش هستند ، ما نیازمندیم برای سالیان آینده طرحی عملیاتی داشته باشیم که اجرای ضمانت آن، بازرسی جدی باشد ، تک محوری فعالیت کردن خروجی مثبتی نخواهد داشت .

با پروا به تقریبا  شدن به روزهای نهایی تعطیلات تابستانی در روزهای اخیر شاهد افزایش بها های بلیت هواپیما در مسیر کیش تا بیش از هفت میلیون ریال بودیم.

مطالب مرتبط:

تور کیش تابستان 96 

تور کیش تیر 96 

تور کیش مرداد 96 

تور کیش شهریور 96

تور کیش پاییز 96 

تور کیش مهر 96 

تور کیش آبان 96

تور کیش آذر 96 

تور کیش زمستان 96

تور کیش دی 96

تور کیش بهمن 96 

تور کیش اسفند 96 

تور کیش نوروز 97 

تور کیش از شیراز

تور کیش از اصفهان

تور کیش از تبریز

تور کیش از مشهد

تور کیش از کرمانشاه

قیمت تور کیش 

رزرو تور کیش

تور ارزان کیش 

تور لحظه آخری کیش 

بهترین قیمت تور کیش





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: