نوشته شده توسط : niknam

مجسمه مادر ارمنستان

مجسمه مادر ارمنستان این تندیس بزرگ ٢٣ متری، در خیابان مسروپ مشتوت، در میدانی كه به سبك معماری شوروی پیشین ساخته شده، پیمان گرفته است. مجسمه مادر ستون‌هایی دارد كه با لامپ و فواره‌های زیادی تزئین شده است. می‌گویند تندیس مادر ارمنستان با شمشیری که به ‌دست گرفته و محافظی که جلوی پروا است، یک محافظ برای کشور است و آن را مظهر سازش می‌دانند. مجسمه مادر ارمنستان خیلی‌ها را هم به‌یاد سوسه مایریک، زنی که پا به‌ پای جوانان برای ارمنستان جنگید و به او لقب مادر ارمنستان را دیتا بودند، می‌اندازد. پارک سرسبز حقتاناک هم در تقرب مجسمه قرار گرفته که چرخ و فلک ویژه كودكان و كافه‌ها و رستوران‌های كوچک با غذاهای محلی دارد.مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان بازدید کنند.

Mojasameh-Madar-Armenia.jpg

پارک عشاق ارمنستان

پارک عشاق ارمنستان یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین شهر ایروان ارمنستان می باشد . این پارک  در زمینی به وسعت ۲٫۵هکتار در منطقه کنترون ارمنستان بین سال های 2005 الی 2007 بازسازی شده است. در سال ۲۰۰۸بدست یک بانی خیر به اسم آلبرت بوقسیان بازگشایی شد. در پارک عشاق یک حوضچه بسیار قشنگ در کناره کافه آچاجور می باشد که زیبایی این پارک را دو چندان کرده است . احداث این پارک مربوط به سده ۱۸می باشد که در حومه شمال غربی ایروان بود و در گذشته برای قبرستان سده ها وسطایی و کلیسای حقیر نامدار بوده است. پیر رامباچ برای رسیدگی منظره ارمنی و پیدا کردن بهترین گذرگاه حل برای فعال کردن ترکیبی از اصول محوطه سازی ژاپنی در روح طراحی ارمنی استفاده کرده استپارک عشاق ایروان علاوه بر فضاسازی و طراحی فضای سبز زیاد زیبا و دل انگیزش دارای یک کافه کوچک با صندلی هایی در فضای آزاد است ، هم چنین یک سالن آمفی تئاتر بسیار زیبای حقیر با ظرفیت ۲۱۵صندلی و یک سن ۱۰۰متر مربعی نیز دارد. هم چنین پارک عشاق دارای ۴ آبشار زیبا و دیدنی نیز می باشد. مسافران تور ارمنستان می توانند از این مکان بازدید کنند.

park-oshagh-armenia1.jpg

park-oshagh-armenia.jpg

 

گالری ملی ارمنستان

galery-melijpg.jpg

گالری ملی ارمنستان جز یکی از موزه های هنری که در سال 1921 تاسیس شده است.مجموعه ای با بیش از 19000 اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی است.بعضا از آتار از موزه های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال یافته است.آثار هنرمندان ارمنی قرن 17 و 18 میلادی  و مجموعه خانواده لازارِو، بنیانگزاران موسسه زبان های شرقی در مسکو، موزه را غنا بخشیده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از کشور اختصاص داده شده آثار بی نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایک و روبنس نیز در این موزه نگهداری می شود. هنرمندان ارمنی آثار زیبایی رو بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم خود خلق کردن که برای شیفتگان هنر و علاقه مندان به فرهنگ ارمنستان بسیار جذاب است.

پارک آبی دنیای آب ارمنستان

 

 Parkabi-Armenia1.jpg

پارک آبی دنیای آب ارمنستان یکی از بهترین مراکز تفریحی برای گردشگران تور ارمنستان است و این مجموعه تفریحی در ناحیه نورک ایروان ارمنستان قرار دارد و در سال 2001 افتتاح شده است.در فصل تابستان می توانید از این مجموعه تفریحی استفاده کنید. پارک آبی دارای یک پارک آبی روباز به وسعت ۲/۵ هکتار و یک پارک آبی سرپوشیده به مساحت 5 هکتار می باشد.ایم مجموعه دارای خدماتی نظیر دو استخر بزرگ، یک استخر کودکان، یک استخر VIP و سه استخر برای بازی های آبی و ۳ سرسره وجود دارد.این پارک آبی در نزدیکی باغ وحش بزرگ ایروان قرار دارد.گردشگران تور ارمنستان می توانند در این پارک آبی لحظات خوبی را سپری کنند.

موزه هنرهای مدرن کافسجیان ارمنستان

mozeh-honar-kafsejian-armenia1.jpg

موزه هنرهای مدرن کافسجیان ارمنستان در منطقه ایروان ارمنستان واقع شده است. این موزه در ذیل کاسکاد یا همان هزار پله ایروان قرار گرفته است. این موزه علاوه بر ارائه هنرهای معاصر در نوامبر 2009 یک برنامه متنوعی از نطق ها، فیلم ها، کنسرت ها و طرح های آموزشی متعددی برای کودکان و بزرگسالان را نیز به علاقه مندان تور ارمنستان ارائه می دهد. این دیرینکده سالانه بیش از یک میلیون نفر بازدید کننده دارد.

بنیاد موزه کافسجیان در آوریل 2002 تحت بازبینی دولت جمهوری ارمنستان و اساس دیرینکده کافسجیان آمریکا تاسیس شد. ساخت و ساز اصلی این موزه کمی با دیرکرد در آوریل 2005 آغاز شد.

mozeh-honar-kafsejian-armenia.jpg

این موزه در آبشار ایروان در مجاورت باغ و در ورودی آبشار در خیابان تامانیانواقع شده است. ابتدا ساخت و ساز این آبشار به سال 1971 برمیگردد که بدست معمارانی چون جیم توروسیان، اصلان میختاریان، سارگیس گورزادیان طراحی شده است. فاز اول این طرح در سال 1980 تکمیل شد. در دو طرف این آبشار مسیر پله های عظیمی وجود دارد که تعداد پله های آن 572 شماره می باشد. این دیرینکده یگانه از بلند پروازانه ترین آثار معماری امروزی می باشد. یکی از ویژگی ها جمهوری های سابق شوروی ساخت یک پروژه عظیم معماری مانند دیرینکده کافسجیان و یا تعمیر بناهای مهم بود، حتی روزنامه نیویورک تایمز نیز از این موزه تمجید نموده و و عنوان نموده که این دیرینکده زیاد دیدنی و جذاب است. این گردآور با بیش از 5000 اثر احد از جامع ترین موزه هنری یادبود ها شیشه ای در عالم می باشد.

مطالب مرتبط:

تور ارمنستان تابستان 96

تور ارمنستان تیر 96 

تور ارمنستان مرداد 96 

تور ارمنستان شهریور 96 

تور ارمنستان پاییز 96 

تور ارمنستان مهر 96  

تور ارمنستان آبان 96    

تور ارمنستان آذر 96 

تور ارمنستان زمستان 96  

تور ارمنستان دی 96   

تور ارمنستان بهمن 96

تور ارمنستان اسفند 96 

تور ارمنستان نوروز 97  

تور ارمنستان از شیراز

 تور ارمنستان از تبریز

تور ارمنستان از کرمانشاه

تور ارمنستان از مشهد

تور ارزان ارمنستان  

قیمت تور ارمنستان 

تور لحظه آخری ارمنستان

   بهترین قیمت تور ارمنستان  





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: